اخبار

آغاز تعامل گسترده هلدینگ خلیج فارس با شرکت های خارجی

آغاز تعامل گسترده هلدینگ خلیج فارس با شرکت های خارجی
مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس از امضای تفاهم نامه و قراردادهایی جدید در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه نفت ،گاز پالایش و پتروشیمی با شرکت های خارجی خبر داد.

عادل نژاد سلیم مدیر عامل هلدینگ خلیج فارس اظهار کرد: هلدینگ خلیج فارس تعامل گسترده ای را با شرکت های صاحب نام خارجی آغاز کرده است و برای سرمایه‌گذاری، فروش محصولات و فاینانس همکاری خواهیم داشت.

وی درباره نمایشگاه امسال نفت، گاز، پالایش وپتروشیمی گفت:  صنعت پتروشیمی کشورمان همواره متحد و یکدل است و همه در یک مسیرحرکت می‌کنند. این دوره با توجه به گشایشی که با خارجی ها ایجاد شده پررونق بوده و این نمایشگاه را بسیار پربارتر و وسیع تراز سال های قبل می‌دانم.

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس با اشاره به رایزنی و مذاکره های هلدینگ خلیج فارس با شرکت های خارجی در حاشیه نمایشگاه نفت ،گاز پالایش و پتروشیمی افزود: یک شرکت ژاپنی پیشتر برای خرید محصولات هلدینگ و عرضه آن در بازارهای مختلف ابراز علاقمندی کرده بوده و روز گذشته قراردادی برای عرضه پلی اتیلن بین شرکت ایتوچو و هلدینگ خلیج فارس امضا شد.

نژادسلیم خاطر نشان کرد: برنامه آینده هلدینگ خلیج‌فارس دراستراتژی ۵ ساله مطابق پیش‌بینی‌های تعیین شده پیش می‌رود و اهداف کلانی مثل استفاده از حداکثر ظرفیت های خالی در دستور کار قرار گرفته است و در تلاش هستیم بعد از برنامه پنج ساله با بهره گیری از ظرفیت های خالی میزان تولید را به صد درصد برسانیم.

وی افزود: در حال حاضر پروژه‌هایی با سرمایه حدود۶ میلیارد یورو آغاز شده است که نخستین پروژه از نیمه دوم سال ۹۷ راه اندازی خواهد شد و بعد از راه اندازی پروژه ها ظرفیت هلدینگ خلیج فارس از ۲۴ میلیون تن به ۴۰ میلیون تن افزایش خواهد یافت همچنین دو پروژه بالادستی بیدبلند ۲ و  NGL ۳۲۰۰ برای تامین خوراک واحدهای مختلف پتروشیمی در پایین زنجیره به هلدینگ خلیج فارس سپرده شده است.

منبع : نیپنا
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۳:۲۸
تعداد بازدید : ۱,۹۶۲
کد خبر : ۴۸