اخبار

فراخوان عمومی برای مجموعه کارکنان و مدیران شرکت‌های تابعه صنایع پتروشیمی خلیج فارس

فراخوان عمومی برای مجموعه کارکنان و مدیران شرکت‌های تابعه صنایع پتروشیمی خلیج فارس
فراخوان عمومی برای مجموعه کارکنان و مدیران شرکت‌های تابعه صنایع پتروشیمی خلیج فارس

طرح فراگیر استعدادیابی و توانمندسازی سرمایه انسانی

سطوح مدیریتی شرکت‌های تابعه صنایع پتروشیمی خلیج فارس

 

توسعه پایدار و متوازن دانش، مهارت و بینش مدیران نقش بسزا و انکارناپذیری در پیشبرد اهداف راهبردی سازمان‌های پیشرو دارد تا آنجا که تصمیم‌سازی‌های مدیریتی در بیشتر مواقع بر روی اقتصاد، اجتماع، فرهنگ و محیط پیرامون سازمان­ها تاثیرات بلندمدت و سرنوشت‌سازی ایجاد می‌نماید، لذا ارتقا و پیشرفت دانش، مهارت و بینش مدیران به سطوح بالاتر از اهداف بلندمدت صنایع پتروشیمی خلیج فارس می‌باشد. این شرکت با تکیه بر توانمندی منابع انسانی کارآمد، به‌عنوان سرمایه‌های ارزشمند خود وظیفه و تصمیم دارد از طریق کشف و مدیریت استعدادهای موجود، با بهره‌گیری از یک مدل کاملا بومی و منطبق با فرهنگ سازمانی، نظام ارتقا و توسعه منابع ‌انسانی در سطوح مدیریتی خود را ساماندهی واستعدادها و ظرفیت‌های جوان، با انگیزه و علاقه‌مند را شناسایی،  ارزیابی و زمینه را برای رشد و ارتقا آنان فراهم نماید.

اهداف طرح :

 

  • شناسایی، ارزیابی و ارتقای کارکنان و سرپرستان مستعد، جوان و با انگیزه جهت تصدی مسوولیت‌های مدیریتی حال و آینده
  • اجرای طرح‌های جانشین پروری مدیران از طریق ارتقا و توانمند‌سازی نیروهای خلاق درون سازمانی
  • ایجاد بانک اطلاعاتی مطمئن و قابل دسترس در سطوح مدیران ارشد و میانی
  • افزایش کارایی و اثربخشی در تصمیم‌سازی‌های مدیریتی از طریق ارتقای هم‌زمان دانش‌، مهارت و بینش مدیران

 

ویژگی‌ها و مزایای اجرای طرح:

  • کشف و مدیریت استعدادهای موجود در صنایع پتروشیمی خلیج فارس و شرکت‌های تابعه
  • سامان‌دهی نظام مدیریت توسعه منابع انسانی در سطوح مدیریتی
  • ایجاد فرصت برای شناسایی و ارتقای سرمایه‌های انسانی جوان، خلاق، کارآمد و با انگیزه
  • ایجاد فرصت برای بروز خلاقیت و استعدادها در لایه‌های مختلف کارکنان و سرپرستان
  • توسعه متوازن و پایدار دانش، مهارت و بینش کارکنان و سرپرستان و ایجاد فرصت ارتقا و پیشرفت به سطوح بالاتر
  • الگوسازی برای شرکت‌های تابعه و سایر سازمان‌ها
  • بهره‌‌مندی از روش‌های آموزشی و پرورشی پیشرفته، کارآموزی و کارورزی مدیریتی با استفاده از اساتید و مدرسان برجسته ملی و تجربه موقعیت‌های عملی آموزشی داخل و خارج کشور

 

مراحل اجرای طرح:

 

طرح حاضر مطابق جدول زمان‌بندی پیوست از پنج مرحله اصلی به شرح زیر تشکیل شده است:

 

 

مرحله ۱– ثبت نام و پذیرش اولیه

از آنجا که هدف اصلی طرح شناسایی استعدادهای مدیریتی می‌باشد، لذا اصل بر خوداظهاری قرارگرفته و متقاضیانی که دارای تمامی شرایط زیر می‌باشند فارغ از رشته تحصیلی و رسته و رشته شغلی می‌توانند در این دوره به عنوان متقاضی شرکت در مراحل ارزیابی ثبت نام نمایند.

الف ) مراحل ثبت نام

 

  • – متقاضی می‌بایست هنگام ثبت نام  فارغ از عنوان رشته، دارای اصل دانشنامه یا گواهی فراغت از تحصیل مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد باشد.

 

۲-۱- متقاضی می‌بایست دارای حداقل ۵ سال سابقه کار کامل و مرتبط در صنعت پتروشیمی و نیز دارای مستندات پرداخت حق بیمه در روز ثبت نام باشد.

 

۳-۱- متقاضی می‌بایست هنگام ثبت نام دارای رابطه استخدامی رسمی یا قراردادی به صورت رابطه‌کاری مستقیم و بدون واسطه با صنایع پتروشیمی خلیج فارس یا شرکت­های تابعه بوده و گواهی اشتغال به کار خود را تهیه و ارایه نماید (مشمولان صندوق نفت و یا قانون کار).

 

۴-۱- سطح دانش زبان انگلیسی متقاضی هنگام ثبت‌نام می‌بایست در حد نمره ۴ آزمون IELTS و یا ۴۰ آزمون MSRT و یا ۴۵۰ آزمون Tolimo بوده و مستندات مربوطه را ارایه نماید.

توضیح: متقاضیانی که دارای مدرک زبان فوق نمی‌باشند، می‌توانند نسبت به ثبت نام اولیه اقدام و سپس در آزمون تعیین سطح زبان که در سه منطقه تهران، ماهشهر و عسلویه در شرکت ره‌آوران فنون پتروشیمی برگزار می‌گردد، شرکت نمایند.

  • مجری آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی یکی از دانشگاه‌های معتبر کشور می‌باشد.

 

۵-۱- سن متقاضیان باید حداقل ۳۰ سال کامل و حداکثر ۵۰ سال باشد.

۶-۱- ضرورت دارد متقاضی طی اظهارنامه‌ای هدف، دلایل و انگیزه شخصی خود را برای ورود به این دوره تهیه و هنگام ثبت نام در فرمت ارایه شده در سایت ارسال نماید.

۷-۱- ضرورت دارد متقاضی یکی از موقعیت‌های تجربی مدیریتی که متقاضی در طول دوران خدمت خود با آن مواجه شده و شخصا نسبت به ریشه‌یابی و حل آن اقدام نموده را تهیه و در قالب فرمتی که هنگام ثبت‌نام ارایه می‌گردد مرقوم نماید.

 

۸-۱- اعضای هیات مدیره و مدیران‌عامل شرکت‌های تابعه هلدینگ خلیج فارس مشمول ثبت نام در این طرح نمی‌باشند.

 

ب) نحوه ثبت نام:

ثبت‌نام به صورت اینترنتی از طریق آدرسی که در تاریخ ۱۳۹۸/۰۴/۱۵ در وب سایت شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و شرکت‌های تابعه ایجاد می‌گردد آغاز می‌شود. لازم به توضیح است مهلت ثبت نام در پایان وقت اداری شنبه ۱۳۹۸/۰۵/۰۵ پایان پذیرفته و این مهلت تمدید نخواهد شد.

در مرحله اول با تکمیل فرم و اطلاعات درخواستی و اعتبارسنجی اطلاعات از طریق پیامک، کدی به عنوان رمز عبور به متقاضی ارسال می‌گردد.

در این مرحله لازم است متقاضی در مهلت تعیین شده با ورود مجدد به سایت و با در اختیار داشتن رمز عبور مدارک خود را بارگذاری نماید. در صورت تکمیل فرآیند ثبت نام کد پیگیری در اختیار متقاضی قرار داده شده و با اطلاع‌رسانی لازم (از طریق پیام کوتاه یا ایمیل) روز و تاریخ دریافت کارت ورود به جلسه آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی و آزمون ارزیابی (GMAT) به متقاضی اعلام می‌گردد.

 

مرحله ۲– شرکت و پذیرش در آزمون مشابه GMAT و آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی

هر دو آزمون فوق در یک روز برگزار می‌گردد و متقاضیانی که مدارک معتبر زبان انگلیسی مندرج در بند ۱-۴ را داشته باشند، در صورت تمایل می‌توانند در آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی شرکت نکنند.

 

۱-۲- آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی شامل بخش‌های

  • گرامر
  • دایره لغات
  • درک مطلب
  • خواندن
  • شنیدن

به‌صورت سوالات ۴ گزینه می­باشد.

 

۲-۲- آزمون مشابه GMAT

 

این آزمون شامل سوالات ۴ گزینه‌ مشابه سرفصل‌های آزمون GMAT خواهد بود. متقاضیان می‌توانند برای آشنایی بیشتر نمونه و محتوای سوالات را با کمک از آزمون‌های GMAT بررسی و ارزیابی نمایند.

 

شرایط پذیرش و رتبه‌بندی در مرحله ۲

 

ابتدا نتایج آزمون تعیین سطح زبان، ارزیابی شده و ضرورت دارد حداقل ۵۰% نمره این آزمون توسط متقاضی کسب گردد. در صورت اخذ حد نصاب نمره تعیین سطح، داوطلبان فقط بر اساس نمره آزمون GMAT رتبه‌بندی و نفرات برتر ۱ تا ۲۰۰ آزمون GMAT به عنوان پذیرفته‌شدگان ورود به ارزیابی مرحله بعد اعلام می‌گردد.

 

توضیح: در صورتی‌که متقاضی حد نصاب نمره آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی را کسب نکند، نمره آزمون GMAT  بلا اثر و متقاضی در لیست رتبه‌بندی قرار نمی‌گیرد.

 

مرحله ۳– شرکت و پذیرش در کانون ارزیابی و مصاحبه حضوری:

ارزیابی این مرحله شامل دو بخش مصاحبه و شرکت در کانون ارزیابی (AC) است.

نتایج بر اساس آزمون GMAT به میزان ۲۰%، مصاحبه به میزان ۳۰% و کانون ارزیابی به میزان ۵۰% استخراج و شرکت‌کنندگان رتبه‌بندی می‌گردند و ۷۵ نفر نخست به عنوان پذیرفته‌شدگان نهایی اعلام خواهند شد.

 

مرحله ۴– شرکت و حضور در دوره ۱۸ ماهه ارتقا و توانمندسازی:

دوره ارتقا و توانمند‌سازی ۱۸ ماه و شامل بخش‌های زیر می‌باشد:

 

الف) بخش اول  ارتقای دانش و مهارت

دوره دانش‌محور و مهارت‌محور که به مدت ۱۲ ماه و هر ماه به مدت ۳ روز کامل در میانه ماه برگزار می‌گردد.

ب) بخش دوم – کارآموزی

دوره کارآموزی شامل حضور ۱۴ روزه در داخل کشور و ۷ روزه در خارج از کشور (در طول ماه‌های سیزدهم تا پانزدهم) اجرا و برگزار می‌گردد.

ج) بخش سوم – کارورزی

دوره کارورزی شامل اجرای یک پروژه عملیاتی طی ۴۵ روز (در طول‌ ماه‌های شانزدهم تا هجدهم) می‌باشد.

توضیح۱: در طول مدت هجده‌ماهه از طریق آموزش‌‌های از راه دور، راهبری و هدایت آموزشی شرکت‌کنندگان توسط مدرسان، مربیان و مشاوران طرح صورت خواهد پذیرفت.

توضیح۲: تمام مدت حضور در کلاس‌های آموزش محور، مهارت‌محور، کارآموزی و کارورزی به‌عنوان ماموریت آموزشی با احتساب حقوق و مزایای جاری شرکت‌کنندگان محسوب خواهد شد.

 

 مرحله ۵- پایان دوره و صدور گواهینامه معتبر حرفه‌ای

در پایان طرح علاوه بر صدور گواهینامه حضور موفق در دوره توسط شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شرکت‌کنندگان جهت حضور در یک آزمون معتبر داخلی یا بین‌المللی منطبق با عملکرد فرد در طی دوره و توانمندی‌های کشف‌شده در لوح شایستگی ایشان دعوت و در صورت قبولی در آن، ضمن تجلیل از نفرات برتر در نشست پایانی گواهینامه معتبر داخلی یا بین‌المللی مورد تایید شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس که مزایایی را دربرخواهد داشت به آنان اعطا خواهد شد.

 

در پایان به آگاهی می‌رساند:

شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با بهره‌گیری از استعداد‌های برتر و خلاق، افزایش بهره‌وری در صنعت پتروشیمی را رسالت و ماموریت خود می‌داند و با اجرای این طرح برآن است تا با اتکا به خداوند متعال، ضمن شناسایی استعدادها در مسیر تقویت و ظرفیت‌سازی سرمایه‌های ارزشمند انسانی خود گام برداشته و زمینه و تمهیدات لازم را برای جایدهی، ارتقا و توسعه مسیر شغلی آحاد کارکنان و سرپرستان واجد شرایط در سطوح مختلف مدیریتی فراهم نماید، ان شاءلله.

مدیریت توسعه منابع انسانی

شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس

جدول زمان‌بندی اجرای طرح

        ردیفاقدام    تاریخ
۱اطلاع‌رسانی و اعلام فراخوان عمومی۲۷ /۰۳/ ۱۳۹۸

              تا

      ۱۳۹۸/۰۴/۱۵

۲ثبت نام اولیه۱۳۹۸/۰۴/۱۵

             تا

      ۱۳۹۸/۰۵/۰۵

۳برگزاری آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی و آزمون مشابه GMAT۱۳۹۸/۰۶/۰۷
۴اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان مجاز برای ورود به مرحله ارزیابی و مصاحبه با تعداد ۲۰۰ نفر۱۳۹۸/۰۶/۲۱
۵دوره زمانی برگزاری مصاحبه و کانون ارزیابی ۱۳۹۸/۰۷/۰۱

             تا

      ۱۳۹۸/۰۸/۳۰

۶اعلام اسامی ۷۵ نفر پذیرفته شده نهایی۱۳۹۸/۰۹/۳۰
۷شروع اجرای دوره ارتقا و توانمندسازی ۱۸ ماهه   ۱۳۹۸/۱۰/۰۵

              تا

     ۱۴۰۰/۰۴/۰۵

۸نشست اختتامیه پایان طرحتیرماه ۱۴۰۰

 

توضیح: مجموعه اطلاعات و زمان‌بندی طرح حاضر به منظور امکان انجام برنامه‌ریزی و آگاهی متقاضیان ارایه می‌شود و متناسب با پیشرفت طرح تغییرات و بهسازی‌های ارتقایی صورت خواهد پذیرفت.

  

۱ تیر ۱۳۹۸ ۱۶:۱۳
تعداد بازدید : ۲,۲۶۸
کد خبر : ۹۵